زومبا

باشگاه زومبا بانوان

باشگاه زومبا بانوان

زومبا (به انگلیسی: Zumba) نوعی حرکات منظم و برنامه ورزشی است،زومبا از حرکات رقص و اروبیک تشکیل شده است.

زومبا یکی از رقص‌نرمش‌های پرطرفدار است که بر اساس گروه‌های سنی و همچنین مهارت در اجرای حرکات متفاوت است. برخی از انواع آن با وسیله انجام می‌شود، نوعی در استخر و نوعی بر روی صندلی. زومبا فعالیتی ورزشی است که تمامی اندام‌ها و عضله‌های بدن را با حرکات گوناگون تمرین می‌دهد و به گونه‌ای درگیر می‌کند؛ به ویژه عضلات پا، بازوها، شکم و کمر. لاغری و تناسب اندام، سوزاندن کالری و چربی، انعطاف‌پذیری بدن، به دست آوردن حس شادی و آرامش و همچنین بهبود عملکرد قلب از جمله فوایدی است که توصیه‌کنندگان این رقص‌نرمش به آن همواره اشاره می‌کنند.نام زومبا از یک کلمه کلمبیایی گرفته شده که به معنای تکان خوردن سریع و خوش گذراندن است. موسیقی زومبا موسیقی پرنشاط لاتین است که از موسیقی و رقص‌های اسپانیایی‌تبارها و آفریقایی تبارهای آمریکا (هیپ‌هاپ)،کارائیب (سوکا و سالسا و مرنگ) و برزیل (سامبا) و امثال آن الهام گرفته است.

فواید زومبا برای سلامتی

رقص زومبا در بهبود سلامتی افرادی که اضافه وزن دارند یا چاق هستند یا زنانی که دیابت نوع ۲ دارند مؤثر است.انگیزش درونی به تمرین هوازی و تناسب اندام نکته بسیار مهم در جهت بهبود سلامت افراد است به عبارت دیگر خود شخص باید خواستار بهبود وضعیت جسمانی اش باشد؛ که این دید و نکته نسبت به قضیه می‌تواند کمک شایانی به کاهش وزن و کاهش چربی بدن کند.

نتیجه‌گیری: ورزش زومبا می‌تواند با ایجاد انگیزه مساعد و فعالیتی مناسب، به بهبود سلامت بانوان و افراد چاق کمک شایانی کند. هم از جهت جسمی در بهبود عملکرد هم در مورد تناسب اندام.